BOCC Ledenforum

Ledenforum_logo2

het BOCC Ledenforum is door technische problemen tijdelijk buiten dienst....

 

Wat kan je terugvinden op het Ledenforum?

Het forum zelf handelt vooral over “Techniek” en ”Administratie”. Hier kan je terecht met  alle mogelijke vragen over deze onderwerpen.
Onder de rubriek “Techniek” vind je zaken terug zoals” Onderhoud en Reparatie”, ” Restauraties”, “Onderdelen”, “Toebehoren en Accessoires”, ...
Bij “Administratie” vind je o.a. “Wetgeving Oldtimers”, “Technische Keuring”, “Verzekering”,” Officiele Documenten”, ... 

En ander belangrijk onderdeel betreft “Kampeertips” met o.a. “Retro Kampeerterreinen” en “Reisverhalen met je oldtimer”.
Daarnaast is er ook ruimte voor een rubriek “Koop & Verkoop”.

 

Over probleempjes die je altijd al eens wou uitzoeken. Of gewoon leuke tips...

 

Merk

Probleem

Uitleg

Constructam

Remprobleem

Om sommige van uw CONSTRUCTAM fans een ondervinding te laten delen, hierbij het relaas over een de fout die ik gemaakt had:

Door de stalen kabel niet los te maken en met de auto vooruit te  rijden, was er een pin die aan die kabel hangt losgekomen.
Daardoor was de veer van de rem losgekomen en remde dus niet meer af.

Na vele contacten over dit probleem, stopte ik bij: Caravans DECOSTER in Halen.
Men vertelde mij, steunende op hun ondervinding met Constructam, dat er eigenlijk niets kapot was, maar dat men iets moet weten.
Om die pin terug in het gaatje te krijgen, moet men de omegapin die in de handel van de handrem zit, eruit halen. Dan kan men de handremhandel volledig naar voren duwen en komt  onderin, juist voor de blok, een gaatje vrij waarin men de ronde pin,  ongeveer 4cm lang, kan insteken. Dan is de veer binnenin weer  opgespannen en is het euvel opgelost.

DUS ONDERAAN DE HANDREM ZIT DAT IJZEREN VEILIGHEIDSPENNETJE DAT MEN MOET VERWIJDEREN OM DE HANDREM VOLLEDIG NAAR VOOR TE KRIJGEN.
Hopelijk kan hiermee iemand met een dergelijk probleem geholpen worden.
Groeten, GERARD VAN DUFFEL

ALLE

Oldtimer aanhanger in het verkeer brengen?
 

Je hebt een oldtimer gekocht en er zit geen gelijkvormigheidsattest meer bij?
Of is hij gemodificeerd en niet meer conform het PVG wat op je typeplaatje staat?
Welke opties heb ik om een oldtimer aanhanger in te schrijven?

In dit documentje proberen we uit de doeken te doen wat er wettelijk mogelijk is en welke opties je best kan nemen in jouw specifiek geval.

De uitleg is “wettekstachtig”, maar dit laat zich echter niet vermijden in verband met deze toch redelijk gecompliceerde materie.

 

 

logo_transparant
headerbocc_transp
Zoeken
Page Français
English page
Deutsche Seite
FB BOCC niet leden
FB BOCC leden

enkel
BOCC leden

 niet leden